Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu Rybarske.cz
Článek I.
Vymezení pojmů
- Provozovatelem internetové stránky (e-shopu) je PNEUMATO s.r.o. se sídlem M. Koperníka 36, 917 01 Trnava, Slovenská republika.
- Obchodníkem je PNEUMATO s.r.o., se sídlem M. Koperníka 36, 917 01 Trnava, Slovenská republika.
- Kupujícím je každý návštěvník e-shopu, který prostřednictvím e-shopu vytvořil závaznou objednávku. Pro účely zákona, zejména zákona 108/2024 Sb. se spotřebitelem rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání.
- E-shopem nebo i online trhem je počítačový systém umístěný v síti internet s veřejným přístupem, který umožňuje objednávání zboží a služeb na dálku prostřednictvím elektronického zařízení.
- Zbožím nebo službou jsou všechny produkty zveřejněny na stránkách e-shopu, které lze objednat (mají uvedenou cenu a tato není nulová).
- Kupující plně uznává elektronickou komunikaci, především prostřednictvím e-shopu, e-mailové komunikace i telefonické komunikace, pokud je nesporné, že obchodník komunikuje s kupujícím nebo jím oprávněnou osobou.
- Na vztah mezi obchodníkem a kupujícím, který vznikl jinak než prostřednictvím elektronických zařízení na dálku a nejedná se o vztah mezi poskytovatelem služeb informační společnosti a příjemcem služeb informační společnosti, se tyto všeobecné obchodní podmínky uplatní pouze v nezbytném rozsahu, který odpovídá právním předpisům a logickému uspořádání věci , pokud mezi nimi nebylo dohodnuto jinak.
- Pokud obchodník umožňuje přidávat hodnocení produktů, je povinen zajistit, aby hodnocení zboží nebo služeb mohli přidávat pouze kupující, kteří si jej skutečně koupili nebo použili.
Článek II.
Cena
- Kupující je povinen za zboží, jehož objednávka byla obchodníkem akceptována zaplatit řádně a včas kupní cenu. Všechny kupní ceny u zboží a služb jsou konečné včetně zákonné DPH. Kupní cena nezahrnuje náklady spojené s doručením a přepravou zboží.
- Obchodník je vázán cenou uvedenou na stránce e-shopu v momentě provedení nákupu. Ceny nabízeného sortimentu v e-shopu mohou být odlišné od cen sortimentu na prodejním místě obchodníka.
Článek III.
Objednávka
- Objednávka vzniká potvrzením procesu objednávání v e-shopu výběrem zboží nebo služeb kupujícím včetně kompletního vyplnění objednávkového formuláře a jeho odeslání obchodníkovi. Pro správné a řádné vyřízení objednávky je třeba vyplnit požadované údaje v objednávce a zvolit si možnosti dopravy a platby za objednané zboží nebo služby.
- Kupující zasláním objednávky souhlasí s cenou objednaného zboží a služeb. Objednávka se jejím odesláním stává pro kupujícího závaznou, tedy je návrhem na uzavření kupní smlouvy s obchodníkem.
- Kupujícímu je po odeslání objednávky v e-shopu automaticky generován a odeslán informační e-mail o tom, že obchodníkovi byla e-shopem doručena objednávka kupujícího ke zpracování. Tento e-mail není potvrzením zboží ve smyslu ods. 5. tohoto článku.
- V případě, že je kupující vyzván k úhradě zálohy resp. zálohové platby nebo si zvolí platbu převodem na účet, tedy jakýkoli jiný způsob platby, při kterém poukazuje peněžní prostředky před dodáním zboží nebo poskytnutím služby, je povinen tuto platbu uskutečnit ve lhůtě stanovené obchodníkem. V případě, že v uvedené době splatnosti nebude připsána úhrada na účet obchodníka, obchodník může takovou objednávku stornovat pro nesplnění povinností kupujícího uhradit zálohu nebo neuhrazení platby předem.
- Potvrzením objednávky ze strany obchodníka vzniká kupní smlouva, kterou lze měnit nebo doplňovat jen na základě vzájemné dohody mezi kupujícím a obchodníkem, pokud zákon nebo jiný právní předpis nestanoví jinak. Potvrzením objednávky ze strany obchodníka je elektronická zpráva obchodníka odeslána na e-mailovou adresu kupujícího nebo krátká textová zpráva odeslaná na mobilní telefonní číslo kupujícího, které kupující uvedl v jeho objednávce s informací v jakém rozsahu je akceptace objednávky kupujícího nesporná. Elektronická zpráva obchodníka, kterou se objednávku kupujícího nepotvrzuje, zamítá nebo odmítá, resp. jinak zřetelně neakceptuje je odmítnutí objednávky kupujícího.
- Pokud obchodník není schopen splnit objednávku nebo její část ve lhůtě pro vyřízení objednávky při vynaložení maximálního úsilí a to z důvodů např. že zboží se nevyrábí, není dostupné u výrobce nebo na externím skladu dodavatele, výrobce provedl tak závažné změny, pro které nelze realizovat objednávku nebo z důvodů vyšší moci, může obchodník objednávku stornovat o čem kupujícího informuje. Také má obchodník právo zrušit objednávku, pokud kupující v objednávce uvedl nepravdivé nebo zavádějící údaje, které nelze ověřit, například nesprávný e-mail, telefonický kontakt nebo nesprávná resp. neexistující adresa. Pokud kupující zaplatil zálohu, tento je mu povinen obchodník vrátit do 14 dnů v případě zrušení nebo stornování objednávky.
Článek IV.
Platební podmínky
- Za zboží a služby v e-shopu lze platit následujícími způsoby:
- platba na dobírku (platíte přímo kurýrovi, nebo na odběrném místě při přebírání zboží)
- platba prostřednictvím platební brány GP Webpay
- platba zakoupeným dárkovým poukazem
- Dárkový poukaz představuje předplacený objem peněžních prostředků, které může kupující využít při nákupu na základě dostatku volných předplacených peněžních prostředků. Datum platnosti kuponu je 3 měsíce od vystavení a lze jej uplatnit na jeden nákup. Na základě písemné komunikace (info@rybarske.cz) může obchodník platnost poukazu prodloužit. Kód poukazu se zadává po výběru zboží v nákupním košíku.
- Doplatky pro jednotlivé možnosti plateb jsou uvedeny v Čl. VI těchto všeobecných obchodních podmínek.
- Obchodník může poskytnout kupujícím i další možnosti slev, souvisejících s jeho marketingovou strategií.
Článek V.
Dodací podmínky
- Obchodník je povinen do 30 dnů od vytvoření objednávky zaslat kupujícímu zboží, pokud se nedohodly jinak, nebo nebyla-li u zboží uvedena delší dodací lhůta.
- Pokud je zboží skladem, je expedováno dle kapacitních možností v co nejkratším čase.
- Pokud se v objednávce nachází více zboží a služeb a část z nich není skladem, informujeme o tom kupujícího s možností částečných dodávek.
- Zákazníkovi je zasílán daňový doklad (faktura) při odesílání zboží a to prostřednictvím elektronické faktury na jím uvedený email v objednávce.
- Za místo plnění se považuje místo, do kterého je zboží dodáno.
- Obchodník realizuje dopravu ke kupujícímu prostřednictvím:
- kurýrní společnosti GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., se sídlem: 1039 Budča 962 33, Slovenská republika
- Packeta, provozovaná společností Packeta Czech s. r. o. se sídlem Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, Slovenská republika
Článek VI.
Poplatky za přepravu, balné a možnosti plateb
- Při platbě předem na bankovní účet na základě zálohové faktury nebo prostřednictvím platebních bran si za obchodník účtuje za dopravné v rámci území ČR:
- doprava GLS – 99,-Kč
- doprava společností Packeta – 75 Kč
- Při platbě na dobírku (kupující platí při přebírání zboží od dopravce) si obchodník účtuje manipulační poplatek 29 Kč.
Kupující si v objednávkovém procesu (v košíku) v kroku 2. vybírá způsob platby a dopravu. U každé možnosti je uvedena částka za zvolenou možnost. Podle zvolené možnosti, se částka za dopravu a platbu automaticky sečte a přičte se k částce za zboží, které bylo vloženo zákazníkem do košíku. Kupující v posledním kroku před zaplacením vidí celkovou částku za zboží nebo službu, dopravu a platbu.
- Obchodník se může s kupujícím dohodnout i na jiném než standardním (výše uvedeném) postupu při zasílání zboží nebo služeb i cen za tyto služby.
- Obchodník může zaslat zboží, které je okamžitě dostupné kupujícímu a zbývající část objednávky doručí dodatečně v zákonné lhůtě, avšak za předpokladu, že kupujícímu nebude účtováno žádné dodatečné poštovné, kromě toho, které bylo započteno v objednávce.
Článek VII.
Převod vlastnického práva
- Vlastnické právo přechází z obchodníka na kupujícího momentem převzetí věci od obchodníka nebo dopravce.
Článek VIII.
Storno kupní smlouvy
- Stornovat objednané zboží nebo službu má kupující právo do 24 hodin od vzniku kupní smlouvy bez storno poplatku u zboží, které je vyráběno na zakázku, dle specifických požadavků kupujícího nebo speciálně pro jednoho kupujícího. Po uplynutí této doby již takovou objednávku nelze stornovat.
- Tímto není dotčeno právo kupujícího uplatnit právo na odstoupení od smlouvy.
Článek IX.
Právo kupujícího vrátit zboží bez udání důvodu a poučení kupujícího
- Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží nebo poskytnutí služby v případě, že součástí dodávky je více zboží pro zahájení běhu lhůty se považuje datum dodání posledního dodaného zboží, pokud si obchodník splnil informační povinnosti. Pokud předmětem kupní smlouvy je dodání zboží, kupující má právo odstoupit od smlouvy i před dodáním zboží.
- Kupující je při odstoupení od smlouvy povinen sepsat a doručit osobně písemné odstoupení od kupní smlouvy nejpozději v poslední den určené lhůty na kontaktní adresu obchodníka během jeho provozních hodin nebo toto odstoupení podat k poštovní přepravě nejpozději poslední den lhůty na adresu, která je uvedena v kontaktech. , případně takové uplatnění práva lze uplatnit i v podobě zápisu na jiném trvanlivém nosiči. Kupující je povinen po oznámení o odstoupení od smlouvy zaslat nebo doručit osobně předmět smlouvy od které odstupuje spolu se vší dokumentací – např. kupující. návodem a jinou dokumentací ke zboží, která mu byla doručena spolu se zbožím, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení. Doporučujeme kupujícím, aby si vyhotovili pro vlastní potřebu kopii faktury a zboží zasílali doporučeně a jako pojištěnou zásilku. K odstoupení od smlouvy může kupující využít následující formulář: Odstoupení od kupní smlouvy, ve kterém je třeba vyplnit minimální údaje s označením „*“ – hvězdičkou.
- Upozorňujeme kupující aby zboží nezasílali na dobírku, zásilka nebude v těchto případech převzata.
- Obchodník vrátí kupujícímu zaplacené plnění za zboží/službu včetně nákladů na dopravu i nákladů prokazatelně vynaložených na objednání zboží do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy stejným způsobem, jaký kupující použil při své platbě. Obchodník nemusí vrátit peníze dříve, než je mu doručeno zboží nebo pokud kupující neprokáže zaslání zboží, to neplatí v případě, že obchodník navrhl, že si zboží vyzvedne sám.
- Pokud si kupující vybere dražší způsob doručení zboží, než je nejlevnější způsob nabízený obchodníkem, obchodník vrátí náklady na doručení pouze do výše odpovídající nejlevnějšímu způsobu doručení.
- Náklady na vrácení zboží nese kupující.
- Právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu se neuplatňuje pro zboží a služby, které jsou vymezeny v § 19 ods. 1 písm. a) až m) zákona o ochraně spotřebitele. Mezi tyto se řadí například poskytnutí služby, která již byla dodána resp. kupující prohlásil, že poskytnutím služby ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, poskytnutí nebo dodání zboží zhotoveného na základě požadavků kupujícího nebo zboží vyrobeného na míru, dodání zboží, které nelze z hygienických důvodů vrátit, pokud bylo zabaleno a tento obal byl porušen či dodání zboží , který rychle podléhá zkáze nebo snížení kvality a další.
- Kupující snáší jakékoli snížení hodnoty zboží, které bylo způsobeno jeho používáním nad rámec potřebný pro zjištění funkčnosti a vlastností zboží.
Článek X.
Práva a povinnosti smluvních stran
- Za smluvní strany se pokládá obchodník a kupující.
- Kupující je povinen:
a) převzít objednané zboží, tím není dotčeno právo na odstoupení od smlouvy, zaplatit b) za zboží nebo službu dohodnutou úplatu obchodníkovi,
c) překontrolovat neporušenost obalu resp. i samotné zboží při jeho přebírání.Vpřípadě porušení obalu sepíše kupující reklamační formulář s přepravcem nebo obchodníkem. - Obchodník je povinen:
a) dodat zákazníkovi zboží v požadované kvalitě, množství a v dohodnuté ceně
b) zajistit aby nabízené zboží splňovalo právní předpisy platné v SR
c) spolu se zbožím nebo dodatečně zaslat zákazníkovi veškeré dokumenty ke zboží jako například fakturu za zboží, reklamační list, návod k obsluze v kodifikované podobě v slovenskom jazyku, v případě, že to kupující může takový návod k obsluze důvodně očekávat pro správné a bezpečné používání zboží.
Článek XI.
Ochrana osobních údajů
- Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se zákonem č.j. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.
- Provozovatel neposkytuje osobní údaje kupujícího třetí osobě, kromě zvolené přepravní společnosti která zajišťuje doručení zboží nebo služeb, nebo státním orgánům v případě kontroly, případně zprostředkovateli a to na základě vzájemné smlouvy uzavřené podle Zákona č.j. 18/2018 Sb.
- Provozovatel zajistí osobní údaje před jejich zpřístupněním neoprávněným osobám, přijetím vhodných technických a organizačních opatření. Všichni zaměstnanci provozovatele jsou povinni dodržovat mlčenlivost ve vztahu k osobním údajům dotčených osob.
- Dotčená osoba má práva vymezená ve smyslu ust. § 19 a násl. Zákona čj. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění platných novel a to konkrétně:
- právo na informace, které je plněna tímto obsahem a obchodními podmínkami,
- právo požadovat přístup k osobním údajům týkajícím se dotyčné osoby - § 21 Zákona spočívá právě dotyčné osoby dožadovat se jakým způsobem a pro jaké účely její údaje zpracovávaně, přičemž tento požadavek může adresovat na kontaktní e-mail: info@rybarske.cz
- právo na opravu osobních údajů - § 22 Zákona dotyčné osobě umožňuje opravit její osobní údaje, pokud jsou neaktuální,
- právo na vymazání osobních údajů - § 23 Zákona využijete v případě, že dotyčná osoba nemá zájem, aby provozovatel dále zpracovával její osobní údaje,
- právo na omezení zpracování osobních údajů - § 24 Zákona uplatňuje se v případě, že se dotyčná osoba domnívá, že osobní údaje byly zpracovávány v rozporu se zákonem,
- právo namítat zpracování osobních údajů - § 27 Zákona,
- právo na přenosnost osobních údajů,
- právo podat podnět na dozorový orgán (Úřad na ochranu osobních údajů SR, se sídlem Hraničná 4826/12, 820 07 Bratislava - Ružinov) ve vztahu ke zpracovávaným osobním údajům.
- Provozovatel od kupujícího získává následující osobní údaje: jméno, příjmení, adresa, adresa pro doručení, fakturační adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa., které jsou zpracovávány za účelem řádného vyřízení objednávky. Tyto osobní údaje jsou uchovávány po dobu 10 let pro účely archivace. V rámci vyřízení objednávky dochází ke zpracování osobních údajů za účelem vystavení faktur, vystavení skladových (dodacích) listů, zabezpečení dopravy i účtování v účetnictví.
- Provozovatel pověřil zprostředkovatele, který je provozovatelem internetového portálu heureka.sk se službou Ověřeno zákazníky, společnost Heureka Group a.s., se sídlem Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 - Karlín, IČ: 07822774, aby jménem provozovatele údaje v rozsahu jméno, příjmení, e-mail a informace o objednaném zboží za účelem hodnocení kvality nákupu. Pro účely tohoto hodnocení zašle zprostředkovatel kupujícímu jednorázový e-mail s možností hodnocení.
- Tyto webové stránky zaznamenávají IP adresu kupujícího, informace o čase – kolik času stráví kupující prohlížením stránek a informace o tom z jakých stránek kupující přichází a jaký obsah prochází. Cookies jsou textové soubory, které jsou ukládány v počítači kupujícího a používají se také k měření návštěvnosti stránky a přizpůsobení zobrazení stránek. Díky těmto souborům provozovatel dokáže nabídnout kvalitnější obsah (?). Některé soubory cookies jsou soubory třetích stran. Youtube, Google, Meta a podobně.
- Stránka zpracovává tzv. technické cookies, které jsou nezbytné pro řádnou funkčnost stránky, preferenční cookies, které obsahují informace např. o kupujícím nastaveném jazyce a měně, a také analytické cookies, které pomáhají pochopit chování kupujícího na stránce, ale i reklamní cookies, které pomáhají udržet přehled o zájmech kupujícího Poslední tři typy cookies může kupující odmítnout.
- Soubory cookies může kdykoli kupující vymazat nebo jejich sbírání nastavit přímo v nastaveních internetového prohlížeče i na internetové stránce provozovatele.
Článek XII.
Náhrada škody při nepřevzetí zboží
- Obchodník má právo na náhradu škody, v případě, že si kupující objednal zboží, které nestornoval resp. neodstoupil od smlouvy a zároveň si od dopravce nepřevzal toto zboží nebo po výzvě obchodníka si v případě zvolení osobního odběru zboží nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním kupující porušil svoji povinnost uvedenou v čl. 3. X bod 2. písm. a) těchto obchodních podmínek, podle které je kupující povinen převzít objednané zboží.
- Při určování výše náhrady škody obchodník bere v úvahu především dopravní náklady as tím spojené poplatky v případě zaslání zboží, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky, jakož i všechny ostatní náklady, které mu vznikly s realizací předmětné objednávky a zároveň má právo si účtovat i ušlý zisk.
- Obchodník má právo i neuplatnit právo na náhradu škody nebo uplatnit toto právo jen z části.
Článek XIII.
Odpovědnost za vady
- Není-li v těchto VOP uvedeno jinak, uplatnění nároků z odpovědnosti za vady zboží se řídí ustanoveními Reklamačního řádu a příslušnými ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník.
Článek XIV.
Závěrečná ustanovení
- Obchodník si vyhrazuje právo měnit a doplňovat tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky i bez předchozího upozornění kupujícího. V případě změny všeobecných obchodních podmínek nebo reklamačních podmínek, se řídí celý proces nákupu prostřednictvím těch všeobecných obchodních podmínek, které byly platné v momentě odeslání objednávky kupujícím a tyto jsou přístupné na internetové stránce obchodníka.
- Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek jsou i reklamační podmínky.
- Odesláním objednávky kupující si přečetl všeobecné obchodní podmínky i reklamační podmínky.
- Tyto podmínky byly vypracovány v rámci projektu certifikace e-shopu nakupujbezpecne.sk
- Tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky jsou k dispozici v sídle společnosti k nahlédnutí kupujícím, jakož i jsou zveřejněny na internetové stránce e-shopu.
- Obchodník tímto ve smyslu § 5 ods. 1 písm. h) zákona 108/2024 o ochraně spotřebitele informuje kupující, že neposkytuje kupujícím poprodejní servis.
- Pokud kupující není spokojen se způsobem, kterým obchodník vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že obchodníka porušil jeho práva, má možnost obrátit se na obchodníka o žádostí o nápravu. Odpoví-li obchodník na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má kupující ve smyslu zákona č. 1/2003. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s obchodníkem je kterákoli oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitele/alternativne-riesenie-spotrebitelských-sporov-1/seznam-subjektů-alternativního-řešení-spotřebitelských-sporů-1), přičemž kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Kupující zároveň může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informace o poplatcích za návrh najde kupující na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.
- Jinak neupravené vztahy v těchto všeobecných obchodních podmínkách i v jejich nedílných součástech (přílohách) mezi obchodníkem a kupujícím se řídí podle příslušných ustanovení především zákona č. 40/1964 Sb Občanský zákoník 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů, zákona č.j. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ao změně a doplnění některých zákonů, zákona č.j. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu ao změně a doplnění zákona č.j. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele ao změně některých zákonů ve znění zákona č. 1/2003 č. 284/2002 Z. z jakož i zákona č.j. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.
- V případě uzavření jiné smlouvy s kupujícím s jinými podmínkami, mají podmínky uvedené ve smlouvě přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
- Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich nedílných součástí nabývají platnosti a účinnosti dne 1. července 2024.